Velkommen til denne bloggen som startet som en byggeblogg. Vi har nå flyttet inn i nybygd hus. Bloggen heter sommersted hele året fordi vi ønsker en sommerhusstemning. Her skal det bli som å bo på sommerstedet hele året. Legg gjerne igjen et spor.

lørdag 5. februar 2011

Maling av kjøkkenvegg


Jeg ville ha en gråblå farge på veggen over kjøkkenbenken og dro til Maleriet for å finne farge. Etter å ha sett litt på små fargeprøver valgte jeg S2010-R90B og kjøpte heftgrunn og maling. Men etter at å ha grunnet veggen synes jeg den ble for babylyseblå og lysere enn jeg trodde den skulle bli. Sikkert lurt å prøvemale først, men jeg bare satte i gang. Har gjort samme feil før bl.a fikk vår tidligere kjøkkeninnredning tre strøk med ulike nyanser før jeg ble fornøyd (det ble forresten fint da jeg pusset litt over for å få en litt slitt effekt og de ulike nyansene kom fram). I og med at jeg allerede hadde kjøpt maling S2010-R90B måtte jeg tilbake til Maleriet for å rette litt på fargen. Den kjempeflinke damen la til noen dråper svart og farge og dermed var det bare å prøve på nytt, rett på veggen igjen. Og jeg synes det ble fint jeg. Fargen ligner faktisk mer på prøvelappen nå. Den ser kanskje mer blå ut på bildet enn i virkeligheten, den er mer sånn er-det-blå-eller-er-det-grå.

2 kommentarer:

  1. Prøvemaling kan være lurt men krever tålmodighet;) Kjekt at du fikk god hjelp på Maleriet til å rette litt på fargen. Dagslys og kunstlys vil jo også gjøre at fargen kan oppfattes på annen måte.

    Ang. flisetipset inne hos meg så hadde jeg allerede bestilt prøvefliser fra Historiske fliser så de ligger her på benken hos meg akkurat nå. Innmari fine men også veldig tykke. Med varmekabel, avrettingsmasse og fliselim så kommer det til å bygge 4 cm opp. Konflikt med dørstokk på 3 dører så jeg har gått skikkelig i tenkeboksen.

    Som veggfliser kan de ikke brukes nei;)

    Ha en fin lørdagskveld videre:)

    SvarSlett
  2. Så flinke dere er. Morro å se det tar form :O)

    Mvh Heidi

    SvarSlett